Trinidad Moruga Scorpion

A legerősebb chili termesztése

A legerősebb chili termesztése

Csírázás, ültetés

2018. február 25. - trinidadmoruga

Ez a blog-sorozat a Trinidad Moruga Scorpion paprika házi termesztéséről, annak nyomon követéséről szól. Az előző bejegyzésben bemutattam a magokat és a csíráztatás általam használt módszerét. Most következzen az ültetés, de előbb nézzük ezeket a makacs magokat :) 16 nap elteltével kicsírázott 5 mag:

 img_20180220_190137.jpg

img_20180220_190537.jpg

Ahogy a képen látható, a víz folyamatos jelenléte okozott ugyan gombásodást a papír zsebkendőkön, de a csávázott magokat ez nem érintette. 11 magból ez az 5 csírázás szerintem nem olyan jó arány, ezért a maradék 6 magnak adtam még egy esélyt, de már nem építettem fel az eredeti "szerkezetet" (erről részletek az előző bejegyzésben), csak egy zsepibe hajtva beletettem őket a tányérba:

img_20180224_135338.jpg

A tányérba kb napi egyszer öntöttem egy kevés vizet. Néhány napra rá újabb 2 mag csírázott ki, így a 7/11 aránnyal már egészen elégedett vagyok. Azt nem tudom, minek köszönhető a késlekedésük, de a lényeg, hogy megindultak.

Az ültetéshez általános virágföldet vettem, melynek a tápanyagtartalma a kezdetekben biztosítja a szükséges ellátást a palántáknak. Egy idő után (pár hét - 1 hónap) el fogom kezdeni a tápolást, de addig bőven elég a föld gyári tartalma.

img_20180220_190814.jpg

Az ültetéshez ezeket a kis cserepeket használtam, ezek csak átmeneti tárolóként szolgálnak, ha majd a palánták megerősödnek, átkerülnek a nagy, végleges cserepekbe. A csírázott magokat kb. 1-2 cm mélyre ültettem laza földbe. Naponta locsolom, kevés vízzel.

 img_20180224_135854_1.jpg

Jelenleg itt tartunk, amint megjelennek a levelek, kialakítom nekik a lámpázást, hogy elég fényt kapjanak a lakáson belül is. Erről fog szólni a következő bejegyzés. -> Az első levelek és lámpázás

A bejegyzés trackback címe:

https://trinidad.blog.hu/api/trackback/id/tr8713697446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása