Trinidad Moruga Scorpion

A legerősebb chili termesztése

A legerősebb chili termesztése

A kezdetek

2018. február 08. - trinidadmoruga

Úgy döntöttem, idén megpróbálkozom a világ legerősebb chili paprikájának, a Trinidad Moruga Scorpionnak a termesztésével (erőssége 2000000 Scoville körül van). Ebben a blogban ennek a folyamatát követhetitek majd nyomon lépésről lépésre.

A tavalyi évben habanerokat termesztettem, több kevesebb sikerrel, a velük gyűjtött tapasztalatokat szeretném most kamatoztatni az új projektben.

Lássuk hát a kezdeteket:

Blumen magokat vettem egy nagyáruházban. Tapasztalatom nincs ezzel a márkával, remélem beválik.

img_20180203_160723.jpg

img_20180203_160737.jpg

Mivel a palántákat szobában, lámpázva is tudom majd átmenetileg tartani, ezért úgy döntöttem, nincs értelme megvárni a tél végét, elkezdtem a magok csíráztatását. Ehhez a "technológia" alapjait egy másik lelkes termesztőtől lestem el a Paprika Klubról, aztán kissé módosítottam. Az egész lényege, hogy egy tányérba egy másik, lefelé fordított tányért teszünk papír zsebkendőbe csomagolva. A tetejére tesszük a magokat, majd még egy réteg zsebkendőt hajtogatunk rá. Mindkét réteg zsepi legyen alul betűrve a két tányér közé, mert ide fogjuk önteni a vizet, amit a zsepik folyamatosan szívnak majd, nedvesen tartva a magokat (az ötletgazda papírzsepi helyett törölközőt használt, felülről pedig egy plexi lappal takarta a magokat). Itt fontos megjegyeznem, hogy tavaly a habanero magok bepenészedtek csíráztatáskor, idén ettől kevésbé tartok, mivel ezek a Blumen magok kezelve vannak, csávázottak (ennek köszönhető furcsa színük).

img_20180204_140947.jpg

img_20180204_141512.jpg

Most itt tartunk, amint megindul a csírázás, újabb bejegyzéssel jelentkezem. -> Csírázás, ültetés

A bejegyzés trackback címe:

https://trinidad.blog.hu/api/trackback/id/tr8413641584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása